Støtt oss

Omvisninger

Vi har mange omvisninger for enkeltpersoner og grupper i sommersesongen. Omvisningen skjer inni kirken og omfatter detaljer knyttet til historie, interiør, dekor og klenodier.

Hvis du ønsker omvisning ta kontakt med Olaf Vatnås på forhånd tlf
911 62 790. Omvisning koster kr 50 og det er mulig å få gruppepris for større grupper.

Bli en venn av Vatnås Kirke

Vil du bli Venn av Vatnås Kirke? Alle midler til drift basert på kollekt ved gudstjenestene og private gaver. Det legges ned mange timer hvert år fra frivillige. Alle bidrag er viktig for driften og vi oppfordrer alle som vil støtte kirken om å bli Venn av Vatnås Kirke.

Som Venn av Vatnås Kirke vil du få informasjon om arrangementer og annet knyttet til kirken, dette forutsetter at du oppgir e-postadressen din. Venn av Vatnås Kirke koster kr 250,- pr år.

Send oss en melding via knappen nedenfor. Eller send “Jeg vil bli Venn av Vatnås Kirke” til venn@vatnaskirke.no og du får faktura på e-post.

På forhånd takk for din støtte!

Bli venn av Vatnås Kirke

Dette kan du kjøpe i kirken

Hefte om kirken

kr 25,-

Hefte, fakta fra restaureringen i 1947

kr 50,-

Jubileumsbok

kr 250,-

Utvalg postkort

Nøkkelring

kr 50,-

Du kan betale med Vipps #105490 Vatnås Kirke

Kirken drives på frivillig basis.

Vatnås Kirke er privat eiet og har ingen offentlige midler til drift. Alle midler til drift er basert på kollekt ved gudstjenestene, «venn av Vatnås Kirke», salg av bøker og kort, inntekter fra konserter og private gaver. Alle bidrag er viktig for driften og vi oppfordrer alle som vil støtte kirken om å bli Venn av Vatnås Kirke.

Beløpet vi får inn fra «Venn av Vatnås Kirke» dekker den årlige forsikringspremien.

Knefallet som ble reparert i 2018 ble betalt av overskudd fra konserter vi har arrangert.

I 2021 fikk vi en testamentarisk gave som gjorde at vi kunne realisere egen webside for kirken.

Ved restaureringsarbeider har vi for enkelte større prosjekter søkt og fått midler fra Kulturminnefondet, Riksantikvaren og Sigdal Kommune.

Vi setter stor pris på din støtte.

Photo: Anders Kongsrud