Kirkelige handlinger

Atmosfæren i Vatnås Kirke er unik og skaper en vakker ramme om livets viktige begivenheter. Vatnås Kirke er en populær bryllupskirke, og i de faste gudstjenester er det ofte dåp.

• En vielse i Vatnås Kirke gir en unik ramme på en stor dag! Kirken leies av oss og om dere ikke har egen prest anbefaler vi å ta kontakt med soknepresten i Sigdal. Brudeparene har gjerne ulike ønsker for pynting og det er derfor greiest at hver enkelt ordner det selv. Ta kontakt med Olaf Vatnås for en uforpliktende prat.

• Det er ofte dåp på de seks faste gudstjenestene. Det er i tillegg mulig å ha privat dåpsgudtjeneste hvor kirken leies av oss. Om dere ikke har egen prest anbefaler vi å ta kontakt med soknepresten i Sigdal.

• Kristihimmelfartsdag er fast konfirmasjonsdag i Vatnås Kirke. Det er årlig flere konfirmanter fra Sigdal som ønsker å konfirmere seg nettopp her. Alle spørsmål rundt konfirmasjon rettes til soknepresten i Sigdal.

• Det er både gamle og relativt nye graver på kirkegården og alle har lokal tilknytning. For spørsmål kontakt soknepresten i Sigdal eller Olaf Vatnås.

Det er normalt 6 gudstjenester i kirken hvert år;

- Skjærtorsdag,
- Kristi Himmelfartsdag (konfirmasjon)
- St Hans (nærmeste søndag)
- Olsok 29. juli
- Høsttakkefest (august/september)
- og Nyttårsaften (midnattsmesse)

Pris og kontakt

Leie av kirken kr 2500,- (vielser, barnedåp utenom ordinær gudstjeneste)

Hvis du vil booke omvisning/bryllup/dåp eller lurer på noe send oss en melding her.

Soknepresten i Sigdal